مایندموتورکاهش آنی طول / بابک سلیمی زاده / انتشارات آزاد ایران - مایندموتور
تماسآرشیوخانهجستجو
کاهش آنی طول / بابک سلیمی زاده / انتشارات آزاد ایران

در تاریخ October 13, 2008

طرح و کار : بابک سلیمی زاده

طراحی صدا : حامی حقیقی

با همکاری رئوف دشتی، آسمان یاری، هنگامه جوزی، و گروه سرود مدرسه راهنمایی شهید مفتح

طراح جلد : حبیب ایلون

محصول ۱۳۸۴

لینک دانلود مستقیم فایل صوتی

لینک مستقیم به سایت انتشارات

_________________________

مقدمه‌ی مولف

شاید لازم بود یادداشتی درباره چاپ تازه «کاهش آنی طول» به صورت سی‌دی در خارج از ایران بنویسم. شاید لازم است مخاطب را ترغیب کنم که «این کار را بشنوید!»، «این کار تحول همه‌چیز است!» و «پسا-همه‌چیز» است. من اما می‌گویم این کار هیچ چیز نیست. چیزی به جز پیشای من نیست. راستش را بخواهید من یاد گرفته‌ام که خودم هم کارهای خودم را دیگر چندان جدی نگیرم. مخاطبش را هم همینطور. «کاهش آنی طول» حاصل یک سال زندگی و تجربه‌ی من و دوستانم است در استودیوی دوستم حامی حقیقی که حقیقتاً حامی حقیقی این کار بود! جعبه‌ی تاریکی است که من از درون آن در آمده ام! در این سه سال و اندی که از این کار می‌گذرد دیگر هیچ‌گاه وقت و فرصتی برای تولید کار دیگری از این دست حاصل نشد، لیکن از آنجا که «بازگشت همه‌ی ما به سوی اوست»(!) من نیز احتمالاً روزی به استودیویی که از آن آمده ام باز خواهم گشت!

هر اثری که تولید می‌شود، گذشته از لذتی که ممکن است برای مخاطب داشته یا نداشته باشد، برای مولفش یک مازاد دارد. مازادی که نزد خود مولف باقی می‌ماند. و همین مازاد در کار بعدی سعی می‌کند خود را ظاهر کند. و دوباره این روند تکرار می‌شود. از اینرو همیشه چیزی از این اثر به «جعبه‌ی تاریک» خود باز می‌گردد. بدین‌معنی، من آنچه باید «می‌شنیدم» را در همان سال ۸۴ که صوت ِ این اثر صادر شد برای خودم برداشتم. اما متاسفانه اثر هنری هنوز که هنوز است تنها وقتی به فعلیت می‌رسد که کسی “مخاطب” آن واقع شود. پس آنچه از سوراخ زیرین این جعبه‌ی تاریک چکه می‌کند و به شما می‌رسد را نمی‌دانم چه می‌توان نامید. تنها چیزی که می‌دانم این است که نهایتا این صوت را هم از یک گوش خواهید شنید و از گوش دیگر خارج خواهید کرد. و باقی‌اش تاسف است، تاسفی که همواره در خودم تف کرده ام : چرا باید کسی را مخاطب قرار دهم؟

این اثر متعلق به سال ۱۳۸۴ است، و در ایران هرگز منتشر نشد. تنها چیزی که پس از سه سال می‌توانم جهت ترغیب شما برای شنیدن آن بگویم این است : اگر دنبال یک مِلک مناسب می‌گردید، اما نمی‌دانید که کجا می‌توان آن را یافت، «کاهش آنی طول» را گوش بدهید! اگر دنبال یک مکان مناسب و مطمئن برای سرمایه‌گذاری می‌گردید، «کاهش آنی طول» را گوش بدهید! اگر موهایتان زود چرب می‌شود و از این بابت کلافه‌اید من به شما «کاهش آنی طول» را پیشنهاد می‌کنم. اگر اضافه وزن دارید و می‌خواهید به وزن ایدئال خود برسید «کاهش آنی طول» را امتحان کنید! اگر به دنبال داروی ترک اعتیاد، آنهم بدون درد، بدون خماری و صد در صد طبیعی هستید، «کاهش آنی طول» را امتحان کنید. اگر به دنبال کشف بزرگترین پروژه‌ی هنری-ادبی خاورمیانه در صد سال اخیر هستید «کاهش آنی طول» را گوش بدهید! اگر به دنبال یک زندگی بهتر و اقامت در دُبی هستید من به شما «کاهش آنی طول» را پیشنهاد می‌کنم. کاهش آنی طول را می‌توانید به صورت سی‌دی در سایت انتشارات آزاد سفارش بدهید یا بصورت رایگان بشنوید.

بابک سلیمی زاده

پائیز ۱۳۸۷