نشر الکترونیک MindMotor “هیچ اتفاق” از دیالکتیک عشق / نفرت , زندگی / مرگ پیروی نمی کند. این دوگانگی ها از ابتدا می خواستند با طرح هایی مانند روانکاوی و کاوش جهت گیری ذهن به سوی ابژه لذت و نفرت , مدار رفتار انسانی را حول این قطب بندی پیاده سازی نمایند. این دوگانگی ها […]
مسلما دوران ما را می توان یک «خمیازه ی فرهنگی ـ هنری» دانست. به همین خاطر ممکن نیست که بخواهی از هنر و ادبیات بنویسی و از این خمیازه ی کذایی سخن به میان نیاوری. چنین خمیازه ای نباید به حال خود رها گردد، بلکه باید به شیوه ای انتقادی به آن نگریسته شود. این […]
یادداشتى درباره ى دستگیرى امین قضایی “مردى به زنى کتابخوان و با شعور عشق مى ورزد. مرد مى داند که زن مى داند. و زن نیز مى داند که مرد دیوانه وار او را دوست مى دارد. پس چگونه مرد مى تواند به زن ابراز علاقه کند ؟ مرد شیوه ى باربارا کارتلند را […]
يادداشتى درباره ى دستگيرى امین قضایی احتمالا بايد متاثر باشم و نوشته اى از سر درد و احساس در مورد دستگيرى نزديك ترين همكار و همفكرم بنويسم تا به خيال واهى خودم سكوت برده وار مخاطب ام را بشكنم . اما نه مى توان سكوت شما را شكست، و نه مى توان در مقابل […]
(نیم نگاهی به فیلم “مادر من”، ساخته شده بر اساس داستانی از ژرژ باتای) mehdi.salimy[at]gmail[dot]com وبلاگ مهدى سلیمى به تازگى راه اندازى شده است (کلیک) عنوان فیلم : مادر من (ma mere) کارگردان : Christophe Honore محصول ۲۰۰۳ ـ فرانسه در این مقاله، نویسنده در تلاش یافتن مدلولهای معنا دار فیلم به مثابه ی رهیافتی […]
روانکاوی ماتریکس فیلم «ماتریکس»(1) داریوش برادری کارشناس ارشد روانشناسی/ روان درمانگر میان هنر و به ویژه هنر فیلم و روانکاوی پیوندی درونی هست. هم هنر و هم روانکاوی انسان را به سان موجودی آرزومند و تمناکننده میبینند که تحت تاثیر تمناها و یا رانشهایش به عشق، جستجوی سعادت و یا به خیانت و جنایت […]